Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Cromatica din farfuria ta 31 Ianuarie 2013

Filed under: Nutritie,Sfaturi utile — ioanadeea @ 3:42 pm
Tags: , , , , , , ,

Fructele si legumele trebuie mancate zilnic.

In mod ideal, fiecare din mesele noastre trebuie sa contina o sursa de vegetale, iar fructele de sezon ar trebui sa constituie cele doua gustari ale zilei.

Legumele si fructele sunt cele mai bune surse, care furnizeaza vitaminele hidrosolubile B si C, esentiale pentru sanatatea sistemului imunitar.

health_zdorovii_obraz_jizni02

Spre deosebire de vitaminele liposolubile A, D, E si K, pe care organismul nostru le poate depozita, vitaminele B si C sunt excretate de catre organism cand depasesc un anume prag, de aceea este necesar sa–i furnizam zilnic organismului acest necesar vitaminic.

O modalitate pe cat de sanatoasa, pe atat de inteligenta de a furniza vitamine si antioxidanti organismului este sa variezi, cat mai des posibil, culorile vegetalelor pe care le aduci in farfuria ta.

Diferite substante antioxidante ofera fructelor si legumelor culoarea lor, asa ca, in concluzie, cu cat mancam mai colorat, cu atat mai multi nutrienti va primi organismul nostru.

In general, vorbim de sapte – cifra magica – culori principale. Mancand o leguma sau un fruct din fiecare culoare zilnic, ne asiguram suficiente fitochemicale si, in acelasi timp, obtinem o alimentatie variata, bogata in arome si cu un gust, deloc plictisitor.

Culoarea alb-verzuie este data de alicinele din familia cepei si de flavonozide cum ar fi quercetolul si kempferolul, antioxidanti ce pot impiedica dezvoltarea neoplaziilor (tumorilor maligne).
Surse: ceapa, usturoiul, telina, andivele, anghinarea, sparanghelul, prazul, arpagicul etc.

Culoarea verde provine de la sulforafan, isothiocianati, indoli, antioxidanti ce stabilizeaza structura A.D.N.-ului celular si elibereaza enzime care neutralizeaza, la nivelul ficatului,d iverse substante chimice care pot cauza cancer.
Sursele : broccoli, varza, varza de Bruxelles, conopida etc.

Culoarea galben – verde este data de luteina si zeaxantina, care neutralizeaza diversi carcinogeni, capabili sa altereze transmiterea corecta a informatiei genetice.
Sursele : ardeii, avocado, porumbul, castravetii, fasolea verde, mazarea, salata, spanacul, dovleceii, pepenele galben, kiwi etc.

Culoarea galben – portocalie se datoreaza prezentei anumitor carotenoizi minori, ce pot inhiba sinteza de colesterol, necesar cresterii si dezvoltarii celulelor neoplazice.
Sursele : portocalele, tangerinele, nectarinele, piersicile, papaya etc.

Culoarea portocalie este relevata de continutul in alfa- si beta-caroteni, antioxidanti ce imbunatatesc comunicarea celulara si au rol in profilaxia cancerului pulmonar.
Sursele: morcovii, mango, caisele, cantalupul, dovleacul, cartofii dulci etc.

Culoarea rosie este data de licopen, ce induce producerea de enzime, care protejeaza celulele de oxidare si de actiunea ultravioletelor, si impotriva carcinogenilor ce pot da cancer pulmonar, de san si de prostata.
Sursele : rosiile, mai ales pasta de tomate facuta in casa, pepenele rosu, grapefruit-ul roz, capsunii etc.

Culoarea rosie – violet provine de la antocianidine, proantocianidine, acid elagic si alti polifenoli cu efect de blocare a angiogenezei (proliferarea vaselor tumorale), ce impiedica legarea carcinogenilor de A.D.N.-ul celular si protejeaza impotriva cancerului gastro-intestinal.
Sursele : merele rosii, ardeii rosii, afine, coacaze, cirese, merisoare, struguri rosii, prune, rodii, pere rosii, vinul rosu etc.

Legumele si fructele organice, consumate crude sunt optiunea cea mai sanatoasa deoarece contin substante fitochimice vitale, la fel de importante ca si vitaminele si mineralele, cu efect de neutralizare a diversilor carcinogeni, care se acumuleaza in tesuturile organismului si nu mai pot fi eliminati cu usurinta.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s