Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Germenii, miracolul secolului XXI 19 Decembrie 2012

Filed under: Nutritie,Sfaturi utile — ioanadeea @ 9:26 am
Tags: , , , , , , , , ,

Germenii sunt semintele de cereale sau legume care au incoltit. Practic, micutele plantele de cateva zile, impreuna cu ceea ce a ramas din seminte constituie germenii. Intotdeauna, germenii trebuie consumati cruzi, neprelucrati termic.

germeni

Plantele cele mai indicate pentru a obtine germenii sunt:
Seminte: dovleac, floarea-soarelui, susan, lucerna, mustar, ridiche.
Cereale: mei, grau, secara, porumb, ovaz, orez, orz.
Nuci: migdale, nuci caju, alune de padure, alune braziliene, fistic, nuci.
Leguminoase: linte, fasole, naut, soia, mazare.

Se intelege ca toate aceste seminte si nuci trebuie sa fie in stare proaspata (neprajite, nesarate), nedecojite, sanatoase si ajunse la maturitate, deci, capabile de germinare.

Fiecare samanta contine energia nutritiva si microbiologica necesara pentru a da nastere noii plante.
Primul pas in procesul de germinare este inmuierea semintei, moment in care sunt activate si eliberate enzimele aditionale care, in restul timpului sunt inactive.

In perioada de inmuiere, samanta absoarbe apa si isi mareste volumul, pana la cel putin dublul celui initial. Apa absorbita, impreuna cu substantele aflate in samanta sunt procesate si transformate in continut nutritiv necesar hranirii si dezvoltarii embrionului.

Atat interiorul semintei cat si tegumentul sau se transforma si elibereaza enzime, vitamine, minerale, aminoacizi, proteine, acizi grasi esentiali. Acest proces poate fi asimilat cu o predigerare. Substantele nutritive sunt disponibile in totalitate si vor fi asimilate mult mai usor de organismul uman.

Aceasta stare de descompunere, de esentializare a elementelor nutritive explica faptul ca persoanele care manifesta in mod obisnuit intoleranta sau alergie la unele dintre seminte, nuci etc. nu vor mai avea probleme daca le vor consuma germinate.

Indicatii
Practic, germenii sunt recomandati in aproape orice imprejurare care impune suplimentarea aportului alimentar si asimilarea substantelor nutritive este incomparabil mai eficienta decat in cazul suplimentelor alimentare.

Germenii contin antioxidanti ca vitaminele A, B, C si E, toate mineralele necesare, inclusiv raritati ca seleniul si zincul precum si multe altele pe care in nicio alta imprejurare nu le putem gasi impreuna in acelasi element si intr-o concentratie atat de ridicata.

Acizii nucleici ARN si AND – elemente antiimbatranire care se gasesc doar in celula vie -, bioflavonide, , aminoacizi liberi, laetriul – o substanta anticanceroasa cunoscuta si ca B17 -, „just name it”, cum spun americanii. Adica gandeste-te la orice substanta nutritiva si raspunsul va fi: da, se gaseste in germeni, foarte concentrat si foarte usor de asimilat.

Contraindicatii? Nici intr-un caz!
Acestea sunt motivele pentru care nu te poti opri la una sau mai multe indicatii precise. In orice problema digestiva, de imunitate, endocrina, neurologica merita incercat si sprijinul nutritiv al germenilor.

Germenii sunt bogati in enzime antioxidante, elemente antiimbatranire, vitamine, minerale, aminoacizi, clorofila, proteine complete, fibre si pigmenti. Toate aceste substante continute de germeni imbunatatesc digestia, dau vitalitate, intaresc organismul general si ofera protectie impotriva radicalilor liberi.

Legatura nutritiva
Stim cu siguranta ca germenii au o concentratie mare de substante nutritive antioxidante cum ar fi vitamina A, C, E si B. Antioxidantii protejeaza impotriva radicalilor liberi – molecule instabile care produc oxidare si imbatranire, deteriorarea tesutului celular.

Germenii contin, de asemenea, toate mineralele inclusiv seleniul si zincul, atat de necesare, plus bioflavonoide, toti aminoacizii liberi, enzime antioxidante, clorofila si fibre. Germenii pun la dispozitie 2 elemente antiimbatranire – ARN si ADN (acizi nucleici) – care se gasesc doar in celulele vii. Organismul absoarbe mult mai eficient substantele nutritive din germenii vii, decat din alimentele nutritive, deoarece corpul recunoaste germenii ca fiind alimente.

In plus, un studiu desfasurat la Universitatea Yale condus de catre dr. Paul Brakholden a relevat faptul ca procentul vitaminelor B creste in germeni de aproximativ 2000 ori.

Pe langa, continutul enorm de vitamine, germenii reprezinta cea mai buna sursa de oligominerale, alaturi de algele marine dulse si nori. Majoritatea germenilor au un continut foarte mare de calciu, magneziu, germaniu, fibre precum si seleniu, mangan, crom, zinc si multe altele.
Mineralele din germeni sunt chelate, ceea ce inseamna ca se afla intr-o forma usor digerabila, si deci, mai usor de absorbit de catre organism.

Legatura imunitara
Acesta este punctul cheie: intarirea sistemului imunitar pentru a fi mai bine pregatiti sa prevenim si sa combatem obisnuitele raceli si gripe, boli si chiar pe cele severe. Alimentele vii ajuta sistemul imunitar sa se mentina puternic. Atunci cand sistemul imunitar este fortifiat, suntem mult mai putin predispusi sa fim „atacati” – sau sa cedam problemelor de sanatate obisnuite sau degenerative, chiar cancerul.

Sa luam in considerare studiul condus de echipa de cercetatori al Universitatii din Texas, Departamentul pentru Tratarea Cancerului. Acestia au descoperit ca, celulele cancerigene alaturi au fost blocate in proportie de 99% de amestecul de germeni. Conform statisticilor, acest lucru ar insemna ca germenii au intr-adevar capacitatea de a opri actiunea celulelor cancerigene. Evident ca acest lucru nu este valabil in toate cazurile, dar cu siguranta joaca un rol important.

In mare parte, motivul il constituie faptul ca germenii au o concentratie naturala ridicata de substante nutritive antioxidante care combat efectele radicalilor liberi.

Radicalii liberi in exces sunt foarte des creati din cauza unei digestii proaste a alimentelor, ca si de grasimile si uleiurilor rancede sau incinse care afecteaza sistemul imunitar.

Legatura digestiva
Germenii sunt excelenti pentru imbunatarirea si sprijinul sistemului digestiv, datorita concentratiei lor deosebite de vitamine, minerale si enzime vii active. Cand germenii sunt consumati in faza lor optima de crestere, substantele nutritive continute de seminte sunt deja partial digerate si, astfel, mult mai usor de absorbit de catre organism.

Digestia slaba poate duce la crearea de mucus, acesta se poate apoi acumula in plamani, cauzand greutate in respiratie, respiratie zgomotoasa, astm si tuse persistenta.
Germenii combat efectele alimentelor producatoare de mucus prin reducerea umiditatii si participarea la eliminarea ei din organism.
Germenii joaca un rol in descompunerea grasimilor, proteinelor si a amidonului, ajutand astfel digestia. Daca doriti sa slabiti, consumul de germeni este un adevarat panaceu.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s