Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Sedentarismul si greutatea corporala 9 Octombrie 2012

Filed under: Nutritie,Sfaturi utile — ioanadeea @ 2:36 pm
Tags: , , , , , ,

Activitatea fizica este legata de stilul de viata sanatos si trebuie sa fie parte componenta din rutina de zi a fiecaruia.
O data cu cresterea ratei de obezitate si a problemelor de sanatate asociate activitatea fizica este extrem de importanta.

Se cunoaste impactul oricarui tip de exercitiu fizic asupra sanatatii si a greutatii. Grasimea corporala in exces este daunatoare corpului si pune mai mult stress mecanic asupra articulatiilor si a tesuturilor adiacente crescind riscul unor tipuri de cancer (cancer de colon, de sin, renal), diabet si boli cardiace.
Acei indivizi care fac sport regulat isi mentin o greutate normala si reduc riscul de a dezvolta boli cronice.

Greutatea corporala poate fi clasificata in:
– subponderala,
– normala,
– supraponderala sau obez in functie de indexul de masa corporala.
Acest index este calculat prin impartirea greutatii corpului in kg la patratul inaltimii. Acest index nu tine seama de diferenta de cantitate intre grasime si masa musculara.

Persoanele cu o masa musculara crescuta pot fi clasificati drept obezi. De aceea indexul de masa corporala este complementat de masurarea circumferintei taliei care indica grasimea abdominala.
Grasimea abdominala este asociata cu o varietate de boli. Cu cit aceasta este mai crescuta cu atit riscul de diabet tip II, hipertensiune si boala cardiaca coronara este mai crescut.
Un barbat sanatos trebuie sa aiba o circumferinta sub 102 cm, iar o femeie sanatoasa sub 80 de cm.

Tesutul adipos este format din celule de grasime. Datorita influentelor hormonale barbatii sunt predispusi la acumularea de grasime in jurul taliei, in timp ce femeile pe fese si coapse. Nivelul de activitate fizica este legat clar de stabilitatea greutatii.
Exercitiile viguroase de orice tip care cresc frecventa cardiaca necesita efort substantial.

Exemplele de activitati viguroase sunt: ciclismul, alergatul, aerobicul si sporturile combative precum fotbalul, baschetul, hockei.
Copii si adolescentii care participa la aceste tipuri de activitati fizice au un indice scazut de grasime corporala.

Studiile sugereaza ca un nivel de activitate fizica de 1,8 este necesar pentru a mentine o greutate normala. Acesta este dobindit prin activitate fizica moderata.
S-a demonstrat ca un nivel de activitate moderat si mic sunt semnificativ asociate cu cresterea grasimii corporale la barbati si femei.
Un individ are nevoie de 60-90 de minute de mers pentru a consuma o cantitate de energie care sa mentine greutatea normala.

Anunțuri
 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s