Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Laptele si produsele lactate…daunatoare? 16 Mai 2012

Filed under: Nutritie,Sfaturi utile — ioanadeea @ 7:57 pm
Tags: , , , , , ,

· Laptele natural este un aliment glucido-lipidic si de aceea trebuie evitat.
· Glucidele sunt in zer si se elimina in procesul fabricarii branzeturilor, care mai
pastreaza doar lipidele si proteinele.
· In branza de vaca cu 0% materii grase, nu raman decat proteinele si putine glucide.
· Contine albumina, acid lactic, diastaze, oxidaze, vitaminele A, B, precum si Ca, P, K.
· Este usor digerabila.

De ce nici vacile nu-si beau propriul lapte ? Pentru ca laptele a fost creat cu un
singur scop : sa hraneasca tinerii speciei respective. Nici un animal intarcat nu-si
bea propriul lapte. De fapt, singurul mamifer de pe pamant, care mai consuma lapte
si dupa ce este intarcat, este omul.

Laptele de vaca are o compozitie chimica diferita de cea a laptelui uman.
Enzimele necesare descompunerii si prelucrarii sale sunt lactoza si cele produse
de rinichi. Ele dispar din corpul nostru la varsta de 3 ani. Exista un element numit
cazeina (in laptele de vaca se gaseste de 300 de ori mai mult decat in laptele uman), care
ajuta la dezvoltarea oaselor mari, iar in stomac se coaguleaza, formand substante dificil
de digerat de catre om, dar usor de digerat de stomacul cu patru compartimente al vacii.

In corpul nostru, aceasta masa compacta constituie o imensa greutate pentru
organism, caruia ii trebuie o energie uriasa pentru a o elimina. Din nefericire, nu reuseste
sa o elimine, mai mult, o depune pe peretii intestinelor, impiedicand astfel asimilarea
altor nutrienti pentru organism. Rezultatul : oboseala.

Derivatii digestiei laptelui elibereaza in corp un mucus toxic, foarte acid. Cazeina
actioneaza ca un clei care lipeste toate toxinele de peretii tubului digestiv.
Produsele lactate pasteurizate (cu penicilina si alte antibiotice) sunt si mai
periculoase, adaugand noi chimicale organismului nostru.
Pasteurizarea laptelui se obtine in urma incalzirii pana la 80 grade C, in vederea
distrugerii bacteriilor, dar aceasta incalzire provoaca, pe langa distrugerea bacteriilor, si o
scadere considerabila a valorii nutritive a laptelui.

Prin fierbere laptele isi pierde calciul, fierul si fosforul, care nu mai pot fi
asimilate decat in cantitati infime, restul, neasimilat, depunandu-se ca deseuri ce
constituie depozitele toxice din sange. Aceste depozite de reziduuri din sange alcatuiesc
un teren propice de dezvoltare pentru germenii patogeni.
S-a demonstrat ca folosirea laptelui pasteurizat in alimentatie duce la rahitism,
scorbut, tulburari digestive si chiar favorizeaza aparitia tuberculozei, in loc sa o previna.

Corpului ii trebuie multa energie pentru a strapunge mucusul care captuseste tot
ceea ce este membrana.
Consumul laptelui este considerat ca fiind in relatie directa cu bolile de inima,
artrita, alergiile, migrenele, obezitatea.
Adultii consumatori de lactate nu absorb nutrientii la fel de bine ca cei
neconsumatori. Rezultatul : oboseala cronica.

Consumul lactatelor nu este indicat nici in combinatii “corecte”, cu atat mai mult
in combinatii cu paine, oua, carne.
Cel mai asemanator laptelui uman este laptele de magarita, dupa care urmeaza
laptele de capra.
Daca beti lapte, beti-l simplu (nepasteurizat). Dar nu uitati, este substanta ce
ocupa locul 1 la crearea de mucus ! Nu se combina bine cu nimic !

Iaurtul produce fermentatie si putrefactie. Mancati-l gol, cu salata – de fructe sau
de legume (crude) – sau in combinatie cu fainoasele.
Smantana dulce contine vitaminele A, C, D, fiind recomandata doar ca adaos.
Urda contine Ca, P si proteine.
Zerul proaspat, pe langa lacto-albumina si lactoza, contine saruri minerale si
vitamine. Este foarte indicat in toate tulburarile de nutritie, stimuland
activitatea intestinelor. Este recomandat ca tranzitoriu dupa dietele hidrice la
copii.
Branza se combina bine cu salata (fara paine) sau topita in legume fierbinti.
Branzeturile galbene sunt chimizate si va recomand evitarea lor.

Se considera ca lactatele sunt o sursa importanta de calciu, dar :
1. Calciul din laptele de vaca este aspru legat de cazeina. El nu se poate absorbi si nici
asimila de catre om.
2. Prin prelucrare, lactatele isi pierd calciul sau il degradeaza.

Calciul poate fi luat de om din toate vegetalele cu frunze verzi, din nuci, curmale,
smochine, prune si patrunjel sub o forma foarte convenabila si la indemana.
Este un lucru constatat faptul ca oamenii care sufera o deficienta de calciu au si o dieta
foarte acida, pentru ca lactatele formeaza acid.
Untul este o grasime, deci este neutru si este singurul lactat care se poate combina
cu carbohidrati (paine, cartofi, orez etc.).
Cand renuntati la lapte incepeti consumul zerului, patrunjelului (10 grame/zi),
nucilor si semintelor (1/2 de cescuta pe zi), care va cor furniza calciul necesar. Apoi ratia
se poate reduce la 2-3 portii pe saptamana.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s