Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Planificarea meselor pentru proaspetii vegetarieni 11 Ianuarie 2012

Filed under: Nutritie,Timp liber — ioanadeea @ 9:16 pm
Tags: , , ,

Marea majoritate a alimentelor dintr-o alimentatie vegana, precum cerealele integrale, leguminoasele, fructele si legumele sunt sanatoase si ar trebui incluse in orice dieta.

Sandvisurile cu unt de arahide, pastele fainoase cu legume, „burrito” cu fasole, supa de linte, legumele, salatele, anumite sortimente de paine sunt toate vegane. Felurile II traditionale compuse din carne si/sau branzeturi pot fi inlocuite cu cele de soia sau gluten din grau.

Ouale se pot inlocui cu inlocuitorii pe baza de amidon, din comert, seminte de in, tofu maruntit, banane mixate, sos de mere sau piure de prune, in functie de reteta. In retete, gramajul de lapte de soia/orez este acelasi cu al laptelui de vaca si e totodata o alternativa inspirata, care inlocuieste produsele lactate.
Este recomandat in general pentru copiii vegani sa consume produse fortifiate cu calciu, vitamina D si vitamina B12.

E posibil sa va fie mai usor de gasit preparate vegane la restaurantele cu specific exotic sau etnic atunci cand luati masa in oras, desi popularitatea tot mai mare pe care o capata vegetarianismul a determinat o deschidere si o varietate mai larga in randul restaurantelor.

Multe dintre acestea s-ar adapta cerintelor unui vegan, mai ales daca s-ar face initial aranjamentele necesare. Multe din preparatele cu specific asiatic nu sunt bazate pe carne. Legumele gatite la tigaie cu tofu, preparatele din linte, humusul si falafelul sunt doar cateva exemple. O cutie de lapte de soia e la indemana in cazurile cand calatoriti sau luati masa departe de casa, in contextul in care laptele de soia nu se gaseste in mod normal in localurile obisnuite. Cu toate acestea, majoritatea restaurantelor servesc sucuri de fructe.

Familiile de omnivori care au un copil vegan ar putea gasi utila ideea de a servi la masa feluri pe care si le combina fiecare dintr-o varietate de ingrediente, cum ar fi combinatiile de salate, sandvisuri, etc. Atunci cand se serveste un fel ce contine si carne, o posibilitate ar fi sa preparati si varianta sa vegetariana.

O portie mica de lasagna fara carne si branza poate fi gatita in timp ce o pregatiti si pe cea cu carne. Pizza, supe si ciorbe de fasole sau alte legume si paste fainoase cu sos pot fi toate gatite fara a se folosi carne sau adaugand ingrediente care o inlocuiesc. O alta strategie de planificare a meselor e sa pregatiti pentru membrii omnivori o garnitura de legume sau cereale, care pot servi ca antreu celor vegani. Intreaga familie s-ar putea bucura de cateva mese fara carne saptamanal.

Alimentatia vegana poate sa intampine necesitatile nutritive ale unui copil in crestere. Este foarte important din partea parintilor sa se documenteze, sa se organizeze si sa fie la curent cu resursele alimentare de calitate in perioada cresterii unui copil vegan. Cele mai multe griji si dificultati pe care le au familiile vegetariene in privinta nutritiei sunt similare cu ale celorlalte familii.

Anunțuri
 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s