Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Sarurile minerale 21 August 2011

Filed under: Nutritie,Sfaturi utile — ioanadeea @ 12:20 am
Tags: , , , ,

Sarurile minerale se gasesc in organismul nostru intr–o cantitate destul de mare, dar sunt eliminate prin urina, fecale si sudoare. Organismul nu poate fabrica aceste substante, asa ca trebuie sa si le procure din alimentatie.
Principalele saruri minerale sunt sarurile de: calciu, clor, sodiu, potasiu, fosfor, sulf.
O alimentatie echilibrata, putin prelucrata si rafinata, bogata in fructe si legume proapete, furnizeaza, cu exceptia calciului, saruri minerale in cantitate suficienta.

Calciul

Participa la constitutia si intretinerea oaselor si a dintilor.
Previne fragilizarea scheletului.
Indispensabil pentru contractiile musculare.
Asigura functiile optime ale celulelor.
Are propietati tranchilizante.
Controleaza transmisia influxului nervos.
Are propietati anticancerigene.
Reduce tensiunea arteriala.
Scade nivelul de colesterol „rau”.
Intervine in procesul de coagulare a sangelui.

Surse naturale: produse lactate, oua, frunze de spanac si de sfecla, brocoli (fiert sau copt), nuci, carne, peste, rubarba(fiarta), smochine, conserve de scrumbie si somon (cu oase), branzeturi de tip cascaval.

Nota: Un pahar de lapte degresat contine 300 mg. De calciu, o ceasca de iaurt, 415 mg. Si o ceasca cu brocoli fiert, 300 mg.

Potasiul si sodiul

Controleaza starea de hidratare a organismului.
Ajuta la mentinerea unui ritm cardiac normal.
Stimuleaza transmiterea influxului nervos.

Surse naturale de potasiu: portocale, avocado, banane, caise, cartofi, ciocolata, fructe oleaginoase.
Surse naturale de sodiu: branzeturile si aproape toate alimentele, cu exceptia fructelor.

Oligoelementele

Oligoelementele sunt catalizatori si regulatori ai proceselor vitale. Nici o forma de viata nu poate rezista fara aceste substante. O alimentatie bazata pe o mare cantitate de produse rafinate conduce la un deficit al oligo–elementelor in organism care poate provoca tulburari grave.

Principalele oligoelemente sunt: cromul, cobaltul, cuprul, fierul, fluorul, iodul, magneziu, manganul, fosforul, seleniul si zincul. Asocierea sinergica intre mai multe oligoelemente grupate dupa mai multe criterii, de exemplu mangan cu cobalt, mangan cu cupru, sau cu aur si argint, le confera propietati terapeutice crescute.Olego–elementele se gasesc in cantitati mici in plante si anumite produse animaliere.

Cromul

Ajuta la combaterea oboselii, echilibrand nivelul glucozei in sange.
Actiune eficace in tratamentul infectiilor si inflamtiilor cronice.
Inhiba inmultirea celulelor canceroase.
Previne obturarea arterelor si maladiilor cardiace.

Surse naturale: drojdia de bere, brocoli, orzul, ciupercile, crevetii, cozile de homar.

Cobalt

Intra in componenta vitaminei B12.
In prezenta cobaltul, micro–organismele din tubul digestiv sintetizeaza vitamina B12(antianemica) indispensabila dezvoltarii lor.
Prezinta importanta vitala in metabolismul legat de constitutia sanguina.
Regulator eficace in timpul blocajelor digestive, manifestarilor spasmodice, cum ar fi criza de aerofagie si sughitul, spasmelor si blocajelor vasculare.

Nota. Cobaltul este stocat in semintele plantelor si cerealelor favorizand in timpul germinatiei formarea carotenului(provitamina A).

Cuprul

Are proprietati antioxidante.
Intervine in procesul de sinteza a hemoglobinei.
Are un rol pozitiv in dezvoltarea sistemului osos.
Actiune anti–inflamatoare.
Actiune eficace in vindecarea bolilor infectioase, microbiene sau virale.

Surse naturale: fructe de mare(mai ales midii si stridii), ficat de vitel, germeni de grau, alune, nuci, creier, fulgi de ovaz, ciuperci.

Fierul

Participa la formarea hemoglobinei(care transporta oxigenul in celule).
Intervine in producerea enzimelor cu rol in stimularea metabolismului.

Surse naturale: ficat, carne de pui, peste, ciocolata, spanac, cereale, linte.

Fluorul

Intareste smaltul dentar.
Previne cariile.
Fortifica oasele.
Contribuie la fixarea calciului in tesuturile dure ale organismului.
Activeaza sinteza colagenului, a carui formare precede calcificarea si constituie prima etapa in procesul de vindecare a fracturilor.

Surse naturale: cafea, ceai, peste, fructe de mare, bere, patrunjel, organe, spanac.Coaja tuberculilor de cartofi contine de 100 de ori mai mult decat carnea.Fluorul se gaseste si in pasta de dinti, acesta nefiind, bineinteles, o sursa naturala.

Nota. 95% din intreaga cantitate care se gaseste in organism este concentrata in oase si dinti.

Iodul

Participa la producerea hormonilor tiroidieni.
Stimuleaza producerea de energie.

Surse naturale: fructe de mare si sarea de mare.

Magneziul

Regulator al ritmului cardiac.
Previne oboseala intelectuala.
Are actiune sedativa si relaxanta.
Amelioreaza starea generala a organismului si revigoreaza moralul.
Combate osteoporoza.
Rol pozitiv in constituirea si intretinerea oaselor si dintilor.
Activeaza reactiile chimice din celule cu rol de eliberare a energiei.

Surse naturale: paine integrala, germeni de grau, cacao, legume verzi, seminte de dovleac, ciocolata, fructe oleaginoase.

Nota. Lipsa magneziului din organism provoaca crampe si dureri musculare, tremuratul ploapelor, nervozitate, tulburari de somn si proasta dispozitie. Magneziul se distruge in procesul de pregatire a alimentelor naturale pentru a fi consumate.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s