Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Epuizarea vs supraincarcarea musculara 21 August 2011

Filed under: Refacere dupa efort — ioanadeea @ 11:19 am
Tags: , , , ,

Epuizarea musculara nu este necesara cresterii volumului masei musculare. Supraincarcarea reprezinta un element prioritar fata de celelalte in cazul in care doresti sa–ti cresti volumul masei musculare. Acesta este motivul principal pentru care multe persoane fac confuzia intre doua concepte diferite, respectiv supraincarcarea si epuizarea (esecul) musculara.

Crezand bunaoara ca, cresterea masei musculare este determinata de o crestere exponentiala a numarului de repetari si serii, precum si de durerea acuta ce se instaleaza in muschi cu acest prilej, multi sportivi aleg calea nefireasca a epuizarii musculare, care contravine unui principiu ce stipuleaza ca, prin eforturi minime sa obtii rezultate maxime, principiu ce guverneaza intreaga natura, de altfel.

Cele mai sus mentionate reprezinta o greseala enorma, nefundamentata sub niciun aspect, nici stiintific si nu are corespondenta reala in lumea practica, nefiind confirmata de aceasta. Recent, un grup de cercetatori britanici au stabilit ca epuizarea musculara nu este deloc necesara si cu atat mai putin obligatorie, in cazul in care doresti sa–ti dezvolti musculatura pe calea efectuarii exercitiilor cu greutati. Cu participarea activa a 23 de subiecti impartiti in doua grupe aproximativ egale, asupra carora s–a efectuat un test comparativ, intre care au efectuat un antrenament epuizant si ceilalti care au efectuat un antrenament mai lejer, s–a ajuns la rezultate destul de concludente.

Programul „heavy–duty”, constand din efectuarea a cate 4 serii a cate 10 repetari, cu o pauza intercalata de 30 de secunde, a fost monitorizat in paralel cu un program mai lejer, constand in efectuarea succesiva a 40 de repetari cu intercalarea intre serii a pauzelor cu durata de 30 de secunde.

Ambele grupuri de subiecti au efectuat acelasi tip de exercitiu, respectiv antrenament la presa picioarelor, cu aceeasi greutate, care reprezinta 75% din greutatea maxima cu care se poate efectua o repetare. Acest experiment a durat 9 saptamani, in cadrul fiecarei saptamani efectuandu–se cate 3 antrenamente. Cu toate ca acest gen de antrenament nu reprezinta un caz ideal in antrenamentul culturistilor, scopul experimentului a fost acela de a stabili daca este necesara epuizarea musculara in vederea realizarii progresului. Numai 30 de secunde intre cele 4 serii de 10 repetari a determinat acumularea unei cantitati sporite de acid lactic in musculatura subiectilor in cauza, provocand o obosire musculara evidenta. Testele efectuate ulterior pentru determinarea fortei musculare au stabilit ca, exercitiile efectuate pana la epuizare nu produce o dezvoltare semnificativa a musculaturii comparativ cu celelalte, facand parte din regimul mai lejer.

Pe baza rezultatelor acumulate, cercetatorii au ajuns la concluzia ca epuizarea musculara nu este un criteriu obligatoriu pentru cresterea volumului masei musculare, acest lucru putandu–se obtine si fara a ajunge la epuizare.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s