Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Sportul si caloriile 22 Aprilie 2011

Alpinismul, alergatul şi schiatul se numără printre sporturile care ne ajută să ardem cele mai multe calorii. În plus, mişcarea reprezintă şi o formă de întreţinere corporală şi mentală, potrivit specialiştilor.

Dincolo de pasiune, activităţile fizice sunt o metodă de a ne menţine în formă, activi şi tonici.

Schi. Vacanţa de sărbători reprezintă un bun prilej de a practica sporturile specifice sezonului rece. Persoanele care ştiu să „guste” frumuseţea iernii şi schiază de câte ori au ocazia ard 270 de calorii la fiecare jumătate de oră. În plus, temperatura scăzută întăreşte sistemul imunitar.

Patinaj. Acest sport de iarnă oferă toate beneficiile medicale ale alergatului. În 30 de minute de dans pe gheaţă se consumă circa 250 de calorii. În plus, patinajul oferă un antrenament excelent pentru coapse şi fese.

Alpinism. Este o activitate care se poate practica indiferent de anotimp, fie iarna la munte, fie în sezonul cald, în locurile special amenajate. Specialiştii spun că la fiecare 30 de minute de căţărare se pierd 371 de calorii. Mai mult, acest tip de sport ajută la creşterea rezistenţei şi flexibilităţii.

Alergat. O jumătate de oră de jogging înseamnă aproape 450 de calorii pierdute. Singura menţiune este ca alergatul să fie constant, într-un ritm moderat şi specific fiecăruia dintre noi. În plus, alergatul este o metodă excelentă de întreţinere a sănătăţii inimii şi de tonifiere a musculaturii.
Pentru sezonul rece, o altă recomandare a specialiştilor este ca, înainte de a începe repriza de jogging, să ne încălzim corespunzător şi să purtăm haine puţin mai groase decât până acum, pentru a nu răci.

Box. Acest sport înseamnă fitness şi anduranţă cardiorespiratorie musculară, spun specialiştii. Atunci când intră în ring, sportivii pierd 320 de calorii în 30 de minute.

Baschet. 30 de minute de acţiune non-stop înseamnă dezvoltarea flexibilităţii, rezistenţă, sănătate cardiorespiratorie şi pierderea a aproximativ 300 de calorii.

Înot. O jumătate de oră de înot intensiv se traduce prin arderea a 360 de calorii. Acest sport oferă un antrenament excelent pentru întregul organism, cu condiţia ca cei care preferă această activitate pentru timpul liber să respire corespunzător, pentru o bună oxigenare cerebrală.

Ciclism. Mersul pe bicicletă este o activitate excelentă pentru întreţinerea întregului corp. În funcţie de viteza cu care pedalaţi, puteţi arde 300 până la 400 de calorii la fiecare jumătate de oră. Medicii spun că ciclismul înseamnă antrenament cardio, deci sănătate pentru musculatura inimii, ajută la tonifierea musculaturii picioarelor şi a coapselor, dar nu „lucrează” foarte mult partea superioară a corpului.

Tenis. Este considerat un joc distractiv, care cere viteză, agilitate, rezistenţă şi timp de reacţie. Se consumă în jur de 250-300 de calorii într-o jumătate de oră de sesiune, oferind o mare posibilitate de a arde caloriile în exces şi de a întări musculatura, în special pe cea a inimii. Pentru a evita leziunile apărute la nivelul gleznei, se recomandă purtarea de încălţăminte adecvată.

Canotaj. Acest sport reprezintă un mod foarte eficient de a scăpa de energia suplimentară. De asemenea, ajută la dezvoltarea anduranţei, forţei şi musculaturii din umeri, bicepşi şi coapse. „Secretul” în acest sport constă în cunoaşterea temeinică a tehnicii – trebuie să ştii să-ţi coordonezi foarte bine picioarele, spatele şi braţele. În jumătate de oră de canotaj se pierd 280 de calorii.

Cea mai simpla si placuta modalitate de a scapa de kilogramele in plus o reprezinta dansul.
Intr-o ora de dans vei reusi sa arzi cel putin 300 de calorii. Fie ca inveti acasa cativa pasi elemantari sau dansezi pe ritmurile preferate, fie ca te inscrii la o scoala de dansuri, succesul este garantat. Vei fi in forma, te vei simti extraordinar, vei invata lucruri noi si vei cunoste persoane interesante, care pot deveni noii tai prieteni.

Chiar daca este o activitate distractiva, paintball-ul este un sport dinamic, care presupune lucru in echipa, concentrare, strategie, viteza de reactie si adrenalina. Aceasta activitate reprezinta una dintre solutiile ideale de a imbina utilul cu placutul. Nu numai ca te vei simti extraordinar si vei reusi sa faci parte dintr-o echipa unita, dar intr-o ora de paintball vei reusi sa arzi peste 400 de calorii.

Mersul pe role. Vremea frumoasa isi face din ce in ce mai mult simtita prezenta si este cazul sa iti scoti rolele de la iernat. Parcurile din Bucuresti iti ofera atmoasfera potrivita pentru a exersa sau a invata cateva miscari. Daca te gandesti ca intr-o ora de mers pe role vei arde aproximativ 900 de calorii, atunci nu trebuie sa mai stai pe ganduri si sa iesi din casa, inarmat evident cu o pereche de role. Daca nu stii inca sa mergi, poti lua cu tine cativa prieteni care sa te sustina si sa iti spuna cateva mici trucuri. Dupa o zi pe role te vei simti mult mai bine si vei fi in forma.

Mersul pe jos face piciorul frumos spune o veche zicala romaneasca. Ei bine, chiar si mersul pe jos te ajuta sa scapi de cateva calorii nedorite si sa fii in forma intr-un mod cat se poate de relaxant. Intr-o ora de mers pe jos vei arde in jur de 180 de calorii si iti vei intari in acelasi timp si sistemul imunitar. Inacearca cat mai des posibil sa renunti la mersul cu autobuzul, in favoarea mersului pe jos, cel putin la intoarcerea acasa seara.
In weekenduri sau in timpul tau liber nu rata plimbarile prin parc ori pe strazile linistite ale Bucurestiului. Daca vrei sa si alergi prin parc, ei bine, trebuie sa stii ca prin alergare vei pierde cel putin 800 de calorii intr-o ora.

Ping-pong-ul este un sport relaxant care poate fi practicat la orice varsta. Este un joc accesibil si poate fi jucat chiar si acasa, daca dispui de un spatiu mai mare. Dupa o ora de ping-pong vei arde in jur de 300 de calorii. Acest sport poate fi practicat chiar si in aer liber, in parcuri. In Bucuresti exista si cateva sali special amenajate pentru acest joc

Badmintonul este un alt sport relaxant in care poti arde cu usurinta 300 de calorii intr-o ora. Acest sport se poate practica la orice varsta si oriunde, fie in sala, fie in aer liber. Daca te hotarasti sa practici acest sport in aer liber, iesi intr-o zi senina, in care sa nu bata vantul.

Chiar daca pare o activitate relaxanta, bowlingul este un sport care te va scapa de cel putin 200 de calorii intr-o ora. Acest sport pune in miscare numerosi muschi, in special cei ai bratelor. Bowlingul este o activitate relaxanta si placuta, pe care o poti practica alaturi de prietenii tai.

Un alt sport care te subtiaza cu peste 400 de calorii este ski-ul nautic. Practicat in timpul verii, acest sport este un mod dinamic de a te distra la mare sau pe lacurile din tara. Pe timpul verii poti practica mai multe sporturi nautice care te vor ajuta sa fii in forma chiar si in concediu.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s