Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Programe si tipuri de exercitii 12 Ianuarie 2011

Exista probabil la fel de multe exercitii cati oameni vor sa le efectueze. Tipurile de exercitii depind de varsta, timpul disponibil, facilitati si costuri, dar si de personalitatea fiecaruia.

Unele persoane efectueaza exercitii individuale, iar altele prefera activitatile sportive in grup. Unii savureaza competitia, iar altii nu. Deci, atunci cand vreti sa alegeti tipurile potrivite de exercitii si mentinere in forma tineti cont de stilul de viata si de nevoile dumneavoastra.
O usoara alergare pana la serviciu, o sedinta de inot la pranz, una de tenis seara sau o calatorie cu bicicleta in w-end, sunt forme bune de exercitii. Acestea trebuie introduse in programul regulat al vietii fiecaruia si trebuie sa devina parte integranta a rutinei saptamanale, nu sa aibe loc doar ocazional.
Cele doua tipuri principale de exercitiu sunt sporturile (jocurile) si activitatile sportive de mentinere in forma. Fiecare au avantaje si dezavantaje, in functie de preferinte.

Exercitii sportive

Unele sporturi sunt practicate in echipe: fotbal, baschet, volei, bandbal. Acestea necesita cooperare si sprijin reciproc intre membrii echipelor. Ele pot deasemenea deveni parte integranta a vietii sociale.
Sporturle individuale sunt practicate fie de unul singur, fie impotriva unui competitor sau a cronometrului.
Printre aceste sporturi avem: tenisul, badmintonul, golful, inotul si atletismul.
Toate sporturile pot fi practicate la diferite nivele, iar unele necesita mai mult timp si efort decat altele, in scopul mentinerii unui nivel adecvat al sanatatii si formei fizice.

Exercitii izotonice si izometrice

Multe persoane admit faptul ca sedintele sportive in grup au avantaje psihologice, conferind si un grad de sociabilitate activitatii.
Daca un individ face exercitii acasa, de unul singur, este tentat sa renunte. Indiferent de exercitiu, daca cel care-l efectueaza ii intelege efectul benefic, va avea mai multe satisfactii.
Exercitiile izotonice (acelasi tonus) se refera la contractia completa a muschilor. Aceste tipuri de exercitii pot fi efectuate in scopul dezvoltarii unor anumite grupe de muschi si a cresterii flexibilitatii articulatiilor, intinderea ligamentelor si imbunatatirea circulatiei sangvine.
Ex: ridicarea si atingerea genunchilor din pozitie culcat, este un exercitiu bun pentru muschii spatelui si ai abdomenului, dar si pentru mobilitatea coloanei vertebrale.

Exercitiile izometrice (aceeasi lungime) implica aplicarea fortei musculare impotriva unei rezistente, muschii respectivi nemodificandu-si lungimea.
Ex: exersarea fortei musculare asupra unui perete sau tinerea bratelor lateral, nemiscate. Aceste exercitii contribuie la tonifierea bratelor, umerilor, pieptului si picioarelor.

Exercitii aerobice

Aerobic ( in prezenta oxigenului sau cu oxigen), acest termen a inceput sa fie asociat cu o intreaga gama de exercitii.
Un muschi poate functiona un timp anaerobic, adica fara sa aibe nevoie de oxigen, insa, daca este solicitat mai mult, are nevoie de o cantitate sumplimentara de oxigen, necesara cailor sale biochimice aeribice. Aceasta cantitate este absorbita in oragnism prin plamani, asa incat muschii trebuie sa lucreze mai mult si mai rapid. Oxigenul circula apoi prin sangele pompat de inima, care trebuie sa bata mai cu putere si mai rapid.
In concluzie, exerctiile aerobice ajuta intreg organismul: tonifica si intaresc muschii si celelalte parti ale corpului care sunt solicitate, imbunatatesc randamentul plamanilor si al muschilor cu ajutorul carora se realizeaza respiratia, sporesc capacitatea si randamentul inimii.

Alte forme de exercitii

Exista o serie de exercitii benefice practicate in alte parti ale lumii, putin cunoscute de lumea vestica.
De exemplu, un tip de yoga, cunoscut sub numele de hatha-yoga, incurajeaza relaxarea fizica si mentala in opozitie cu eforturile fizice epuizante. Aceasta cuprinde o serie de exercitii numite asane.
Unele dintre acestea sunt statice, iar altele dinamice si implica miscari ale unor parti sau ale tuturor partilor corpului.
Respiratia este foarte importanta, ca si in celelalte tipuri de yoga.
Practicantilor li se dezvolta o respiratie eficienta si controlata. In plus, acestia dobandesc o atitudine pozitiva, un corp suplu si o stare generala buna.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s