Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Tenosinovita alergatorului 18 Septembrie 2010

Multi dintre noi obisnuim sa alergam numai pe banda. Pentru ca este cel mai comod – ritm constant, temperatura constanta, fara vant din fata sau din spate, fara caini, copii, biciclisti, gropi in asfalt, pietre si alte „obstacole” de acest gen, care sa ne impiedice sa ne facem numarul propus de kilometri, nu exista grija hainelor de schimb, a sticlelor cu apa sau bauturi izotonice si a altor accesorii mai mult sau mai putin utile, cum ar fi telefonul mobil.

Dar vine si momentul cand trebuie sa alergi afara, pe asfalt, contracronometru, pe trasee lungi.

Trecerea de la antrenamentul comod pe banda, la alergarea pe asfalt poate fi o experienta neplacuta – nu neaparat in timpul competitiei, cat mai ales dupa.
A nu te antrena in conditii similare celor de concurs este o mare greseala.

Tenosinovita este o afectiune de tip inflamator care apare la nivelul unui tendon si al tecii sinoviale a acestuia, prin suprasolicitarea segmentului respectiv.
Suprasolicitarea poate fi acuta, ca in cazul unei curse lungi, sau repetitiva (cumulativa), adica stresarea repetata a unui segment corporal, prin eforturi pentru care acesta nu este pregatit si fara a lasa o perioada optima de refacere intre antrenamente.
Localizarea inflamatiei este la nivelul unui tendon, implicand si sinoviala. O zona frecvent predispusa la tenosinovite este gamba, in special la alergatori.

In tenosinovitele acute zona tendonului este tumefiata, cu senzatie palpatorie de fluctuenta din cauza lichidului intrasinovial, dureroasa la miscare si cu hipertermie cutanata regionala.
Durerea este localizata de obicei la nivelul treimii inferolaterale a gambei, atunci cand se produce inflamatia tenosinovita tibialului anterior, ca in cazul alergatorilor de fond, ciclistilor si fotbalistilor, insa se poate gasi si la nivelul fetei dorsale a piciorului, la marsaluitori, atunci cand se inflameaza tendoanele muschilor flexori ai piciorului.

Alergatorii incepatori au cel mai mare risc de a face o tenosinovita (ca si fracturi de stres), deoarece ei nu sunt obisnuiti cu impactul pe care il are alergarea de lunga durata pe suprafete dure, asupra muschilor si articulatiilor membrului inferior.
Este foarte important sa se incerce a diminua stresul la care sunt supuse picioarele atunci cand trebuie sa alergam pe suprafete dure, iar acest lucru se face prin purtarea unor pantofi de sport de cea mai buna calitate, special conceputi pentru alergare pe ciment sau asfalt.
Probleme biomecanice, cum ar fi pronatia excesiva, pot mari riscul de a face tenosinovita.

Cea mai buna atitudine in cazul tenosinovitelor este repausul si apoi reluarea treptata a activitatii fizice, dar nu direct cu alergat, ci cu alte activitati – bicicleta, inot – care nu presupun aplicarea greutatii corpului pe membrele inferioare. Imediat dupa competitie, este bine sa se aplice gheata pentru limitarea durerii si a inflamatiei.
La crioterapie se poate asocia roentgenterapia si medicatia antiinflamatorie, iar in cazuri mai grave se poate indica imobilizarea gipsata a regiunii timp de 10-15 zile.
Exercitiile de tonifiere a musculaturii si cele de mobilitate sunt foarte utile. Evolutia este in general buna, insa daca durerea persista mai mult de trei saptamani, trebuie sa mergeti la un control medical.

Cauzele tenosinovitei alergatorului:
* lipsa incalzirii
* lipsa stretchingului
* antrenament prea dificil
* cresterea prea rapida a distantei de alergare
* alergare pe suprafete dure
* dezechilibre de dezvoltare intre musculatura anterioara si posterioara a gambei
* incaltaminte inadecvata
* alergare pe piatra cubica sau suprafata denivelata
* probleme biomecanice (pronatie excesiva).

Simptome:
* durere localizata in treimea inferioara a gambei
* durerea se accentueaza in timpul alergarii sau la sarituri, urcat sau coborat pante
* durerea este mai puternica dupa alergare pe suprafete dure
* durerea persista dupa incetarea activitatii
* muschii gambelor (si tendoanele) pot fi indurati si durerosi la palpare.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s