Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Exercitii pentru mobilizarea coloanei cervicale 15 Septembrie 2010

Daca ai un job ce presupune statul in fata calculatorului, exercitiile pentru cresterea mobilitatii gatului vor deveni o binecuvantare pentru tine.

Musculatura gatului este supusa in fiecare moment tensiunii, prin pozitia adoptata, dar si din cauza rigiditatii create de lipsa unor exercitii de mobilitate a acestei zone.

Ce ai de facut:
Adoptarea unei pozitii cu umerii relaxati, cu barbia ridicata si cu privirea inainte, este primul pas catre detensionarea coloanei cervicale, in special cand petrecem multe ore in pozitia asezat la birou in fata calculatorului.
Un al doilea pas este efectuarea unor exercitii fizice de mobilitate pentru gat.

Exercitii:
1. Inainte de toate, se vor face cateva exercitii de intindere (stretching) si de intarire a musculaturii cervicale, pentru a mentine flexibilitatea si mobilitatea si a preveni instalarea rigiditatii.
Din asezat pe scaun, cu umerii relaxati, apleaca urechea stanga spre umarul stang, mentinand pozitia 8 secunde, apoi urechea dreapta spre umarul drept, tot 8 secunde. Se executa exercitiul de 10 ori.

2. Din aceeasi pozitie ca la primul exercitiu, rasuceste capul privind peste umarul stang si apoi peste umarul drept, de cate 10 ori pe fiecare parte.

3. Tot din aceeasi pozitie, aplecarea capului in fata, cu ducerea barbiei in piept si lasarea lui pe spate. Exercitiul se repeta de 10 ori.

4. Din culcat pe spate, fara perna, rasucirea capului in dreapta si in stanga, se executa de 10 ori.

5. Din aceeasi pozitie ca la ex. 4, ridicarea capului de pe pat cu ducerea barbiei in piept, umerii trebuie sa ramana pe pat. Se fac 10 repetari.

6. Din culcat pe burta, palmele una peste alta, se rasuceste capul inspre dreapa si inspre stanga, punand fiecare obraz pe palme. Se fac 10 perechi.

7. Tot din culcat pe burta, cu palmele una peste alta, se duce capul pe spate si revenire cu fruntea pe palme. Se executa 10 repetari.

8. Se incheie acest program cu rotiri lente ale capului in directia acelor de ceasornic de 5 ori in dreapta si de 5 ori in stanga.

IMPORTANT
Toate exercitiile se fac lent, cu ochii deschisi, miscarea este controlata si nu uitati sa respirati.
Nu executati aceste exercitii in apnee, deoarece nu se va oxigena creierul si riscati sa ametiti.
Important e sa incercati sa dormiti cu o perna mica sau chiar fara perna pentru a relaxa musculatura gatului.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s