Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Sarcina si durerile de spate 26 Mai 2010

Filed under: Gimnastica pre si postnatala,Sfaturi utile — ioanadeea @ 12:51 am
Tags: , ,

Peste 50% dintre femeile gravide se confrunta cu dureri de spate. Dupa trecerea primului trimestru de sarcina, orice femeie gravida poate resimti dureri in zona spatelui, care, in unele cazuri, pot dura chiar si cateva luni dupa nastere, daca nu sunt luate masuri pentru corectarea pozitiei spatelui.

De ce se intampla acest lucru? In primul rand, pentru ca, pe masura ce abdomenul creste odata cu dezvoltarea copilului, ai tendinta sa te lasi pe spate atunci cand stai in pozitie verticala. Deci, ti se modifica centrul de greutate, iar coloana ta vertebrala si partea inferioara a spatelui sunt supuse unui stres si unor tensiuni suplimentare.
In al doilea rand, de la inceputul sarcinii, organismul secreta un hormon numit relaxina, care determina inmuierea ligamentelor si articulatiilor (in vederea pregatirii corpului pentru nastere), ducand la aparitia durerilor de spate. Din fericire, acest disconfort poate fi redus sau chiar prevenit, daca respecti sfaturile de mai jos:

MENTINE-TI POZITIA CORPULUI CORECTA
Chiar daca centrul tau de greutate este in continua schimbare, incearca sa mentii spatele si coloana vertebrala drepte, si cand mergi si cand stai jos.
Cum se face acest lucru? Impinge bazinul inainte si trage de umeri in spate. Ca sa ai un mers corect, imagineaza-ti ca ai o carte pe cap. Asa nu mai risti sa te lasi pe spate si durerile lombare n-or sa-ti faca sarcina grea.

EVITA SA PORTI INCALTAMINTE CU TOCURI INALTE
Oricat de eleganta este o pereche de pantofi cu tocuri inalte, pentru binele tau, specialistii te sfatuiesc sa renunti la ea, in favoarea uneia cat mai comode. Tocurile inalte accentueaza curbura spatelui si necesita un efort suplimentar pentru pastrarea echilibrului. Asadar, pe parcursul celor noua luni de sarcina, alege pantofi cu tocul lat si inaltime potrivita. La fel de importanta este si curbura talpii pantofului, care are rolul de sustinere a intregii bolte plantare.

ATENTIE LA RIDICAREA GREUTATILOR
Ca o regula generala, evita sa ridici sau sa cari greutati in perioada sarcinii. La fel de important este sa te obisnuiesti cu gesturi corecte – de exemplu, daca vrei sa iei ceva de jos, nu te apleca ci indoaie genunchii mentinand spatele drept. Ori atunci cand vrei sa te dai jos din pat, nu te ridica pur si simplu, asa cum faceai inainte sa fii gravida. Cel mai bine e sa te rasucesti mai intai pe o parte si abia apoi, sprijinindu-te in maini, sa te ridici in fund.

ALEGE SA DORMI PE O SALTEA TARE
Durerile de spate pot fi reduse daca vei dormi pe saltele tari, care iti tin coloana dreapta. Nu uita ca pozitia recomandata in sarcina e cea pe o parte! Chiar si atunci cand stai in pat sa te odihnesti, e indicat sa folosesti doua perne: una care sa-ti sprijine abdomenul si cealalta pe care sa o pui intre picioare, ca sa iti mentii spatele drept.

MASAJUL SI EXERCITIILE FIZICE USOARE
Incearca sa faci exercitii fizice regulat, te ajuta atat la mentinerea pozitiei corporale corecte, cat si la stimularea activitatii renale si a circulatiei sanguine. De asemenea, un tip de masaj benefic in sarcina este Yumeiho – poate diminua si elimina disconfortul produs de durerile de spate.

AEROBICUL IN APA
Un studiu suedez efectuat pe 390 de gravide aflate in a cincea luna de sarcina a ajuns la concluzia ca, in urma sedintelor de aerobic in apa, durerile de spate devin mult mai rare si mai usor de suportat.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s