Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Cum combatem stresul? 3 Mai 2010

Filed under: Sfaturi utile,Timp liber — ioanadeea @ 8:38 pm
Tags: , , , , , ,

In mod obisnuit, stresul este folosit pentru a descrie o reactie de disconfort a organismului (nervozitate, neliniste, tensiune) determinata de un eveniment negativ. Cercetarile arata ca multe persoane ajung sa aiba excese alimentare pentru a face fata situatiilor de stres. Consumul de alimente este folosit ca un mijloc de abatere a atentiei de la anumite probleme, de relaxare si destindere.
Pentru a face fata in mod eficient situatiilor de stres si suprasolicitare, trebuie dezvoltate abilitati specifice de reducere a stresului de tipul: exprimare emotionala, practicarea exercitiilor de relaxare, practicarea exercitiilor fizice, cunoasterea sinelui, meloterapie, masaj, identificarea activitatilor placute, relaxante si practicarea lor periodica, identificarea micilor succese zilnice, psihoterapie.

Importanta exercitiului fizic
Exercitiul fizic are o serie de efecte benefice asupra organismului. Pe langa faptul ca determina scaderea ponderala, reduce riscul de aparitie a diabetului zaharat tip 2, a bolilor cardio-vasculare si valorile tensiunii arteriale, exercitiul fizic da sens si calitate vietii si ajuta la combaterea stresului.
Pentru a fi eficient, se recomanda ca exercitiul fizic sa se efectueze regulat (in fiecare zi), sa dureze 30-50 minute si sa fie de intensitate moderata (mers pe jos in mod rapid, dans, ingrijirea propriei gradini etc.).
Exercitiile fizice aerobice, dinamice, cu implicarea multor grupe musculare (de exemplu: inot, tenis, gimnastica, jogging) efectuate regulat duc, de asemenea, la reducerea stresului. Ceea ce trebuie retinut este ca nu trebuie sa asteptam stadiul in care medicul sa ne limiteze exercitiul fizic, ci sa-l practicam tocmai pentru prevenirea afectiunilor de acest gen.

Importanta unui somn odihnitor
Somnul normal are rol in refacerea metabolica (durata somnului este direct proportionala cu rata metabolismului), in conservarea energiei si in combaterea stresului. Pentru desfasurarea unei activitati fizice si psihice normale, sunt necesare 8 ore de somn pe zi cu respectarea ritmului somn-veghe.

Este important sa se tina seama de alimentele consumate in exces si de sportul practicat in minus, folosind in schimb alternative sanatoase, la indemana tuturor, pentru un stil de viata echilibrat, cu putin din fiecare si multa miscare.

Anunțuri
 

4 Responses to “Cum combatem stresul?”

  1. Ioana tudor Says:

    Stresul se mai amelioreaza si ascultand muzica preferata, clasica, lucrand in gradina, citind o carte placuta, si prin efectuarea unor activitati ce ne fac placere, o drumetie, o plimbare prin padure etc.Fiecare dintre noi are unul sau mai multe hoby-uri.

  2. Ioana tudor Says:

    Pentru un somn odihnitor trebuie sa tinem cont de anumite reguli sau igiena somnului.Pe langa faptul ca trebuie sa aerisim camera, sa fie liniste, sa fie semiobscuritate, foarte mult ne perturba somnul toate firele si cablurile din apartamente care diminueaza campul magnetic . Se stie ca e foarte bine sa dormim cu capul la N. Dar nu intotdeauna e posibil. Acum ne poate ajuta salteaua magnetica sa dormim cu capul la N. Ati auzit de ea?


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s