Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Prevenirea traumatismelor sportive 1 Mai 2010

Filed under: Traumatisme sportive — ioanadeea @ 5:53 pm

Pot fi traumatismele sportive intr-adevar prevenite? Evident, norocul joaca un rol important in cariera unui sportiv, dar daca avem in vedere zicala „norocul si-l face fiecare”, poate este bine sa tineti cont si de urmatoarele sfaturi:
* formati-va o atitudine profesionista, modul de actiune de tipul „merge si asa” produce extrem de rar rezultate favorabile; nu fiti imprudenti si nu va lasati influentati;
* „incalzirea” FIZICA buna (minim 20 minute) si stretching-ul lent va pot scuti de cca. 50% din afectiunile traumatice curente (procentul reprezinta o apreciere personala);
* „incalzirea” chimica NU POATE SUBSTITUI incalzirea fizica si streching-ul;
* cunoasteti temeinic „regulile jocului”;
* concentrati-va la ceea ce faceti;
* pregatiti-va fizic si psihologic pentru activitate;
* talentul NU poate substitui pregatirea fizica;
* folositi echipamente „adaptate” nevoilor dvs., testate obligatoriu mult inainte de competitie;
* folositi dispozitivele de protectie permise de regulament;
* cunoasteti-va starea de sanatate si punctele slabe ale dezvoltarii fizice;
* mentineti-va in limitele greutatii optime si in forma fizica buna;
* nu neglijati traumatismele si alte semne de boala, chiar minore, 3-5 zile de repaus sportiv insotit de un minim tratament va pot scuti de neplaceri serioase; de exemplu o „jena” minora va poate modifica (inconstient – ca mecanism de protectie) activitatea biomecanica, cu aparitia miscarilor „parazite” sursa de modificare a tehnicii, prezentand risc potential de accidentare; o durere minora la unul din degetele de la picioare va poate modifica insesizabil modul in care alergati (organismul dvs. incercand sa se protejeze) si astfel sunteti „candidati” la o entorsa de glezna;
* reintrarea in activitate dupa pauze / recuperare se face lent, cresterea duratei si intensitatii antrenamentelor este obligatoriu a se face progresiv; in cazul pregatirii in sala de forta progresivitatea este esentiala;
* medicatia poate influenta activitatea sportiva crescand riscul traumatic, fie prin modificarea simptomatologiei (cum este cazul antalgicelor in exces), fie prin reactii adverse, fie prin modificarea reflexelor (substante dopante);
* refacerea dupa efort scade riscul accidentarilor ulterioare;
* invatati sa va cunoasteti limitele;
* este posibil ca si bioritmul individului sa joace un rol destul de important in aparitia accidentarilor, viitorul o va demonstra sau infirma.
Deoarece fiecare activitate sportiva prezinta factori specifici ce pot actiona defavorabil asupra sportivilor, nu se poate spune ca am epuizat subiectul, cred ca nici nu este posibil acest lucru, dar daca am reusit sa atrag atentia asupra faptului ca exista totusi masuri de prevenire, scopul acestui articol a fost atins.

 

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s