Ioanadeea's Blog

Enjoy…

Crampa musculara de efort la sportivi 1 Mai 2010

Filed under: Traumatisme sportive — ioanadeea @ 6:10 pm

Oboseala musculară sau crampa musculara de efort, este o stare fiziologică reversibilă, consecinţă a depăşirii capacităţii funcţionale a sistemului neuro-muscular, circulator, respirator în urma unor eforturi fizice intense. Capacitatea de a rezista la oboseală variază de la un sportiv la altul şi este în relaţie directă şi cu tipul de efort la care este supus.
Factorii favorizanţi ai oboselii musculare se pot sistematiza astfel:
– oboseală musculară excesivă, acumulată prin eforturi anterioare şi care nu a fost îndepărtată prin metodele de refacere cunoscute;
– menţinerea unei atitudini/poziţii timp îndelungat;
– tulburări în statica piciorului sau a coloanei vertebrale;
– modificarea tehnicii sau a materialelor (încălţăminte, poziţie aparate), ceea ce determină modificarea stereotipului de mişcare, şi ca urmare apariţia oboselii;
– începerea efortului specific fără o fază de pregătire prealabilă (încălzire incorectă/ insuficientă) condiţii de mediu extreme (frigul este unul dintre factorii redutabili);
– regimuri de slăbire pentru obţinerea categoriei;
– tulburări hidroelectrolitice produse prin căldură excesivă;
– afecţiuni latente: spasmofilie, anemie feriprivă.
Factorii care declanşează instalarea fenomenelor de oboseală:
– particularităţile sportivului;
– ritmul rapid de activitate;
– durata activităţii musculare;
– pauzele insuficiente între repetări sau între antrenamente.
Semnele subiective care se pot descrie sunt:
– senzaţie de greutate la nivelul grupelor musculare;
– dureri difuze la compresiunea grupelor musculare;
– astenie fizică marcată.
Semnele obiective înregistrate sunt:
– scăderea capacităţii de efort în timpul antrenamentului;
– scăderea forţei musculare;
– creşterea tonusului muscular;
– tulburări în coordonarea mişcărilor şi scăderea vitezei de reacţie, de repetiţie.
Clinic, crampa musculară se instalează rapid, printr-o durere vie, constrictivă, cu durată de 2-3 minute şi care dispare prin contracţie voluntară, masaj sau elongaţie.
Crampele musculare apar cel mai frecvent la musculatura tricepsului sural, flexorilor plantari şi mai rar, la muşchiul cvadriceps, dorso-lombari.
Tratamentul pentru oboseala musculară trebuie particularizat numai prin colaborarea cu kinetoterapeutul.

 

6 Responses to “Crampa musculara de efort la sportivi”

  1. Vlad Says:

    Cum se poate mari toleranta la efort a unui sportiv?

    • ioanadeea Says:

      Prin antrenamente progresive, specifice ramurii sportive. Acum depinde si de sportul practicat si de tipul efortului.
      In general aparatele cardio cresc capacitatea de efort: covor rulant, cicloergometru si bicicleta ergometrica, pe care la inceput le folosesti la o treapta inferioara, pana obijnuiesti organismul cu tipul de efort, ca apoi sa cresti treptat gradul, viteza rularii si timpul de executie.
      ce sport practici?

  2. Vlad Says:

    powerlifting. nici nu stiu daca poate fi considerat sport. pentru mine e, ca oricum, e mai bun decat statul in fund pe scaun🙂

    faza e ca si dupa 3 ani cu o medie de 3 antrenamente pe saptamana, si dupa ce am variat gradul de intensitate si numarul de repetari de la o extrema la cealalta, febra musculara e aceeasi, si ma tine 4-5 zile.

    ma gandesc ca dupa atatia ani ar fi trebuit sa ma adaptez cat de cat la efort.

    • ioanadeea Says:

      destul de ciudat, pt ca dupa atata timp organismult ar fi trebuit sa se fi obijnuit cu efortul.
      sigur e febra musculara? vezi sa nu fie altceva. zi-mi ce sport faci mai exact, ca sa vad cum te pot ajuta.

  3. Vlad Says:

    lipsa de calciu nu poate influenta si ea ? parca asa am mai auzit eu diferite opinii…

    • ioanadeea Says:

      lipsa vitaminelor si mineralelor duc la crampe si spasme musculare, in general, mai ales lipsa magneziului. trebuie facut un set de analize de sange si vazut exact daca exista lipsa Mg-lui sau altor vitamine.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s